מסלול עירוני באשדוד – 20 ק"מ מתגמלים של כיף

מאת דניאל פלמנשטיין, אבא של דוד
 
במשך 12 השנים שאני רוכב, מתוכן 6 שנים שאני רוכב עם ילד/ים, מעולם לא יצא לי לבקר עם אופניי באשדוד, הנמצאת רק 30 דקות נסיעה ממקום מגורינו.
 
לאחרונה הצטרפתי לקבוצה מאורגנת בהובלת רוכב מקומי שיצאה למסלול מעגלי להכרת העיר, וכך הבנתי שאני ממש חייב לקחת את בני הגדול (7.5) לאותו מסלול בדיוק, ובהקדם!
דוד רוכב באשדוד
מה משך אותי כל כך ביעד שלכאורה אינו נמצא בראש רשימת יעדי הרכיבה ה"מקובלים"? מדובר בשילוב מושלם של תוואי מישורי וסלול ברובו הגדול, רוח ים משכרת, נקודות עניין לאורך המסלול, גמישות מבחינת נקודת כניסה, ובעיקר – הדבר שלשמו התכנסנו כאן – התאמתו ליכולותיהם של רוכבים צעירים שירגישו אתגר ברכיבה וגאווה בהשלמת המשימה.
 
כאמור, ניתן להתחיל את המסלול במקום הנוח ביותר מבחינתכם, ולאורכו קיים שלל מקומות חניה (מסודרים יותר או פחות). בחרנו לחנות על שד' בני ברית בתחנת הדלק סונול הפתוחה גם בשבתות (בחלק הצפוני של העיר עם הפנים צפונה לכיוון היציאה מן העיר), כדי שניתן יהיה להתרענן בחנות הנוחות בסיום המסלול.
יצאנו ברכיבה לאורך שד' בני ברית על טיילת מסודרת, עד שהגענו לכניסה לשביל עפר הפונה מערבה לאורך נחל לכיש. זוהי החצר האחורית של העיר שבה ניתן לראות צמחיית נחל אותנטית. השביל הפך במהרה לטיילת מסודרת של פארק נחל לכיש. כאן עצרנו כדי לבלות זמן בקרבת האיילים והיעלים, ולאחר מכן המשכנו לכיוון חוף הים ושפך הנחל. זהו מקום נהדר לצילומים!
 
ממשיכים ברכיבה נוחה על הטיילת, ומיד מגיעים למגרש משחקים נחמד – ספינת הפיראטים! למרות שבירת רצף הרכיבה שווה לעצור כאן למשחקים וטיפוסים. ממשיכים ברכיבה נוחה על הטיילת של אשדוד. אם רוצים, ניתן לעצור באחד מבתי הקפה (בשבת חלק ניכר מהם סגורים, אך עדיין יש מספיק מקומות שפועלים).
 

המסלול מתרחק בשלב מסוים מקו המים וממשיך במגמה דרומה על שביל אופניים מעולה החולף על פני עתיקות – מצודת אשדוד ים ואתרים היסטוריים אחרים – עד שמגיע ל...עין (לציון צופיה)! מדובר כנראה בפסל סביבתי המוזר ביותר במדינה, שיש עוד לתהות על קנקנו. בכל אופן, מקום נהדר לצילומים. מומלץ לעמוד במרכז הכיכר ולהביט מזרחה לאורך השדרה הארוכה והישרה ולהתרשם מהמבנה האדריכלי הנקי שלה. זה המקום גם לתת הרצאה לילדים על גיאומטריה באדריכלות והנדסה (רק אם רוצים מאוד), כפרס על הגיעם עד הלום.

דוד והעין

מסלול אופניים באשדוד

חוף אשדוד

חוף אשדוד

מכאן נמשכת הרכיבה על מדרכות רחבות ושבילי אופניים של השכונות החדשות בעיקר במגמה מזרחה וחזרה צפונה, עד שמגיעים לשדרות בני ברית ורוכבים עליהם כל הדרך חזרה.

להקלטת המסלול שלנו והורדת קובץ הניווט לחצו כאן.

הקלטת המסלול

 

ההמלצה נכתבה על ידי דניאל פלמנשטיין, אבא של דוד וחבר קהילה יקר.
 
נשמח שגם אתם תשתפו אותנו בחוויות ממסלולים אהובים, וכמובן שנפרגן לכם במתנה שווה מהחנות! כתבו לנו בוואטספ על מסלול שאהבתם (אפשר ממש בכמה מילים), ואנחנו כבר נתקדם משם.
 

רוצים לקבל המלצות קבועות למסלולי רכיבה לכל המשפחה? הצטרפו לקבוצת הוואטספ השקטה שלנו "איפה רוכבים הסופ"ש". הודעה אחת בשבוע, רק על ידי מנהלים, רק תוכן איכותי.