מנהרת הגיחון (מנהרת כרם) עם ילדים - קשה להאמין שזה בישראל

אין ילד שלא מתרגש מלעבור במנהרה! והאמת? גם אני, בתור מבוגר, אוהב את זה לא פחות מהקטנים שלי.
אבל כמה פעמים יוצא לנו לעבור במנהרה שמיועדת רק לרוכבי אופניים?
 
אז כן, יש אחת כזו - ממש כאן בארץ - והיא לא פחות ממדהימה! ותאמינו או לא, היא אפילו השישית באורכה בעולם - קצת יותר מ-2 ק"מ של חוויית רכיבה.
מנהרת הגיחון, או בשמה הרשמי מנהרת כרם, נמצאת בירושלים והיא חלק מכ-40 ק"מ של שבילי האופניים שמקיפים את העיר. המנהרה עצמה מחברת את אזור עין לבן לעין כרם, וניתן לשלב אותה עם המון מסלולים שונים וכמובן עם האטרקציות של העיר.
 
את המסלול שאני מציע ניתן לשלב יחד עם ביקור בגן החיות התנכ"י או באקווריום ישראל (שפתוחים שניהם בשבת, דבר שהוא חריג בפני עצמו בירושלים) או בעין לבן.
אז אם אתם יוצאים לאזור - אל תשכחו להעמיס את האופניים!
 

תיכף נספר עוד קצת על המסלול ועל החוויה שלנו, אבל אם אתם עוד לא מקבלים מאיתנו המלצות קבועות למסלולי רכיבה לכל המשפחה - זה הזמן להצטרף לקבוצת הוואטספ השקטה שלנו "איפה רוכבים הסופ"ש". הודעה אחת בשבוע, רק על ידי מנהלים, רק תוכן איכותי.

אנחנו בחרנו במסלול הלוך-חזור של 10 ק"מ סה"כ, שאותו התחלנו בגן החיות התנ"כי, לאחר אחד מהביקורים הקבועים שלנו בשבת. כדאי לשים לב שביום חם אין כמעט צל במסלול, חוץ  במנהרה עצמה, אז קחו את זה בחשבון. אבל תיכף הקיץ מאחורינו, וזה כבר זמן טוב לחשוב על טיולים שווים לתקופת החגים.
מגן החיות התנ"כי ממשיכים מערבה, על שביל האופניים לכיוון עין לבן. אחרי כקילומטר אחד מגיעים לפיצול מזלג. ניתן לפנות ימינה ולעלות מעט כדי להגיע לשכשוך בעין לבן, או לקחת את הפיצול שמאלה בירידה חזקה לכיוון המנהרה - שזה מה שאנחנו עשינו.
 
בכניסה למנהרה תפגשו שומר שלא מאפשר לאופניים חשמליים להיכנס (לדעתנו זה יתרון ענק - שהופך את המסלול לנעים יותר לילדים). רק שימו לב שגם שעות הפתיחה מוגבלות: מ-7:00 עד 19:00 בשעון קיץ ועד 18:00 בשעון חורף. לעתים יכולות להיות עבודות תחזוקה במנהרה שמונעות את הגישה אליה, אז זה אף פעם לא רעיון רע לוודא עם מוקד 106 של עיריית ירושלים שהמנהרה אכן פתוחה לפני שיוצאים לדרך.
 
המנהרה פונה לכיוון צפון, ואורכה 2.1 ק"מ של ירידה מתונה (כ-120 מטר ירידה בגובה). נראה לנו שהתמונות מדברות בעד עצמן, ואין יותר מדי צורך להסביר כמה שהחוויה הזאת היא מיוחדת עבור הילדים - וגם עבור ההורים.
 
כ-100 מטר לאחר סיום המנהרה תמצאו שולחן פיקניק מושלם להפסקה, וכמובן שניתן להמשיך עוד צפונה לכיוון סכר בית זית, שמסיבוב שביל אופניים יפיפה. מומלץ במיוחד אם מישהו מחכה לכם בבית זית לאיסוף.
 
אנחנו החלטנו להסתובב ולחזור אחרי מנוחה קלה. רוב העלייה חזרה נחמדה ולא קשה מדי, אבל צריך לקחת בחשבון שבסיום המנהרה מחכה עלייה חדה - אותה אחת שירדנו קודם בהנאה.
 
לסיכום, המסלול מתאים לילדים קטנים לכיוון צפון - אבל החזרה עלולה להיות קשה אם הם עדיין לא רגילים למסלולים קצת יותר מאתגרים. לנו יש חוט ייעודי שמחבר בין האופניים ומסייע למשוך אותם בעליות, וזה בהחלט פתרון מעולה למצבים כאלה. אנחנו משתמשים בדגם בשל חברת SHOTGUN, אבל באמת שלא חסרות חברות שמייצרות דגמים שונים. תמצאו עוד הרבה מהם באמזון.
 
חפרנו מספיק, אבל אין ספק שזה מסלול שחייבים לפחות פעם אחת בחיים. אז אם הצלחנו לשכנע אתכם לצאת אליו, עשינו את שלנו. דורון הגדולה שלי פידלה לצדי אופני FROG 62 הנהדרים שלה ולא הפסיקה לחייך. יהב הקטן התעצל הפעם ולקח איתי טרמפ - ונהנה לא פחות :)
 

ההמלצה נכתבה על ידי משה קפטובסקי, מייסד Bikes4Kids ואבא של דורון, יהב ונועה.
נשמח שגם אתם תשתפו אותנו בחוויות ממסלולים אהובים, וכמובן שנפרגן לכם במתנה שווה מהחנות! כתבו לנו בוואטספ על מסלול שאהבתם (אפשר ממש בכמה מילים), ואנחנו כבר נתקדם משם.

רוצים לקבל המלצות קבועות למסלולי רכיבה לכל המשפחה? הצטרפו לקבוצת הוואטספ השקטה שלנו "איפה רוכבים הסופ"ש". הודעה אחת בשבוע, רק על ידי מנהלים, רק תוכן איכותי.